Aussietravel.reismee.nl

Frasertastic

29 November kwamen we eindelijk aan in Herveybay Ivm de voorbereidingen voor Fraser Island! We betaalden onze fee's, kregen de laatste informatie en kochten gezamelijk boodschappen bij onze geliefde (goedkope) aldi. Samen met drie andere nederlandse meiden zouden we in de jeep gaan. Later spraken we nog drie andere duitse meiden die het aandurfden om met ons mee te rijden. Die avond gingen we vroeg naar bed, we wilden fit zijn voor het grote fraser avontuur : wild kamperen!! De volgende ochtend ging de wekker vroeger dan wij gewend waren, half zes... Maar ik had weinig moeite met opstaan en sprong uit mijn bed. We ontbeten met zijn allen, pakten de koelboxen in en probeerden de jeep goed in te laden. Allemaal vrouwen dus duurde toch wel even voordat het logisch ingepakt was. We reden naar de ferry en moesten een half uur ong varen voor we aankwamen bij het paradijs. Door zachte zand wegen reden we tussen de bomen door naar het eerste meer. Wauw wat een wit strand en wat een kristal helder zoet water. Daar doken we allemaal meteen in om te genieten van dit uitzicht. Iets later gingen we na het volgend meer: het dr fish meer zoals ik het noemde. Een meer met allemaal dr fish vissen waardoor we gratis behandeld werden. De vissen gingen als een gek te keer en een uur later kwam ik als geheel herboren het meer uit. Wat was dat een grappige ervaring, met zn allen naast elkaar zittend in het water met al die visjes druk etend van onze huid. De wandeling er naar toe, die heel zwaar was, was ik al snel weer vergeten. Het gevloek en getier van Joyce en mijzelf is al zo vanzelf sprekend met lopen dat we het zelf niet eens meer merken. De drie andere Nederlandse meiden, Evelien, Esther en Kim viel het echter wel op! Ontzettend leuke meiden met wie we erg hebben kunnen lachen.

We gingen naar ons kamp voor de komende twee nachten. Allemaal kleine groene tenten met een super dun matje, ojee!! Maar erger nog, geen stromend water dus geen toilet of douche. Joyce en ik liepen snel naar een tent en dumpten onze spullen. Het was tijd om te koken! Ons geliefde aldi gehakt kwam te voorschijn en chef Jasmijn maakte burgers van het gehakt, terwijl Kim ze bestrooide met peper, Joyce de uien snijden en Evelien en Esther komkommer en tomaten sneden. Heerlijk gegeten in ons kamp met barbeques en houten bankjes. De goon kwam op tafel en de sfeer werd nog beter door deze plastic zak met goedkope wijn. Rond een uur of 12 besloot ik toch maar naar bed te gaan, maar ik moest wel naar de wc...

Daar ging ik dan, met een rol wc papier en een dingo stik naar het strand. Wat heb ik gelachen met de meiden en achteraf van onze pis foto's! Daarna kon ik eindelijk naar bed, ofja naar mijn matje. Wat lag dat kut zeg!! En ja hoor ik moest een uur later weer naar de wc van de goon. Ik durfde het echter niet aan en bleef maar in mijn tent liggen. De volgende ochtend stonden we vroeg op om naar de champange pools te gaan. Een plek waar het zee water als champange schuim tegen de rotsen aan slaat waardoor er een pool ontstaat. Hier lekker gechilt en leuke actie foto's gemaakt. En niet te vergeten de weg er naar toe! Ik reed in de 4x4 80 km per uur op het strand! Een beetje eng maar uiteindelijk heel gaaf! Daarna reden we naar een uitkijkpunt waar we schilpadden zagen! Maar ook dolfijnen en zelfs een kleine haai!! Heel mooi weer dus! we reden verder naar de laatste stop, een meertje met stroming. Op onze buik werden we door het water vervoerd naar het meertje. Vooral erg veel geauwehoerd met de dutchies en onze kwal van een gids Ken. Tussendoor kwamen we langs een aangespoeld schip waar we ook maar even foto's van moesten maken natuurlijk! 'S avonds iets minder lekker gegeten ivm de bezuinigingen. De goon kwam weer op tafel maar eigenlijk durfden we niet te drinken doordat we niet om de tien min naar de wc wilden. Moe dat we waren besloten we in de auto te slapen. Leek chil maar een gordel in je rug is toch niet zo fijn, en daarnaast ben zelfs ik te groot voor de jeep. Toen ik wakker werd schrok ik van mijzelf toen ik in mijn mobiel keek. Je haren worden er niet mooier op als je ze niet kan wassen... Met make up doekjes waste ik mij een beetje en weer at ik een broodje pindakaas. Het was alweer de laatste dag, helaas. Ik mocht door het bos en het zachte zand naar het laatste meer rijden. Wat was dat eng en moeilijk! Maar stiekem ook wel heel vet! we childen bij het laatste meer, genoten genoten en genoten! Het was tijd om naar de ferry te rijden en Fraser te verlaten. Het was misschien kramperen maar oh wat was het heerlijk! En zelfs het niet douchen was best wel ff leuk, geen haren fohnen, geen make up maar gewoon ff back to basic wassen in het meer. Wat een ervaring! Het was dan ook Frasertasric!!!

Nu nog aan het nagenieten en aan het wachten op onze nachtbus naar Airlie beach. Vanaf daar gaan we naar de Whitsundays, ook zoiets moois! Kan niet wachten!!

Liefs Jasmijn

Reacties

Reacties

Anne Borra

hahahaha Jas, je bent ook overgestapt op dokter Fish??? Ik begin me zorgen te maken... ;)

Jasmijn

Hahaha ann! Don't worry! Komt helemaal goed met mij! Met jou ook??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!