Aussietravel.reismee.nl

Byron bay!

Mijn week Byron is helaas alweer voorbij.. En eigenlijk heb ik heel weinig gedaan. Het was mooi weer en we hadden een zwembad met ligbedjes waardoor ik vooral daar heb gelegen. 'S avonds ben ik een aantal keer uitgeweest. Maandag en woensdag ben ik naar cheeky monkeys geweest met Raya. Van te voren zoveel mogelijk drinken zodat we daar niet veel meer hoefden. Helaas liep een avond daardoor al vroeg af voof raya. Ze werd eruit gezet omdat ze te dronken was. Daar krijgen wij nederlanders een extreem beeld van maar zo erg was het niet, het is gewoon een domme regel uit Australie. Net als het feit dat je hier een cursus moet doen " verantwoord omgaan met alcohol" voor je hier mag werken in de horeca. Daarnaast moeten cafe's gratis water aanbieden als ze alcohol verkopen. Het was dus geen gratis wijn wat ze mij aanboden in de cheeky monkey..dat was een tegenvaller. Een voordeel was wel dat ze ook eten moeten verkopen zodat men kan ontnuchteren. Wij kregen zelfs gratis gebakken aardappeltjes!

Raya en Jehan gingen donderdagmiddag weg naar surfersparadise. Joyce zou die morgen aankomen zodat we nog een dag samen konden zijn in Byron. Joyce heeft het echter voor elkaar gekregen om de bus te missen dus dat plan ging niet door. Jehan en raay vertrokken en we spraken af elkaar te zien in Brizzy! Joyce kwam vrijdagmiddag en ik besloot tosti's voor haar te maken want daar zou ze vast zin in hebben na z'n lange reis (en ik ook!!). Ik haalde joyce op bij de bushalte en we hebben meteen elkaar bijgepraat. De volgende dag gingen we stappen samen met onze duitse kamergenoten Jane en Leni. Van mama mochten we zo laat thuis komen als we wilden haha. Mama is onze kamergenoot van 52 uit Denemarken. Ze had zelf geen kinderen en vond het heerlijk om met ons te auwehoeren, wat een leuk mens! Dat niet alle ouderen geschikt zijn voor hostels liet "oma" zien. Jezus wat een chagrijnige heks.. Iedereen verhuisde van bed door haar gesnurk en gezeik. Zo praatte ik om half negen te hard en moest ik mijn feest ergens anders voorzetten.. En toen begon de ruzie. Uiteindelijk is oma uit het hostel gezet, heerlijk!

Het was weer een mooie week met goed weer en leuke mensen. De sfeer van Byron is zo relaxed! Op elke hoek van de straat staan muzikanten, iedereen heeft dreadlocks, loopt op blote voeten en overal ruik je wierrook. Byron is een stressloze plek, mijn nagels bijt ik niet meer en ik probeer zelfs te stoppen met roken( ook al is het moeilijk, vooral met alcohol). Hoe je er hier bij loopt maakt echt niks uit. Zo liep ik laatst met mijn brakke kop in mijn pyama naar de aldi voor ontbijt en niemand keek daarvan op.

Nu zit ik in de bus met een hele voorraad aan eten van de aldi onderweg naar surfersparadise. Byron je was geweldig! Hopelijk is Surfers net zo mooi!

No Worries xx Jasmijn

Reacties

Reacties

Mama

Ha ha Jasmijn, ik zie jou al boodschappen doen bij de Jumbo....in pyama, onopgemaakt met een pluizebol op je hoofd !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!