Aussietravel.reismee.nl

De eerste week in Sydney

De eerste dagen in Sydney moest ik erg wennen. De stad is groot en ik heb echt geen richtingsgevoel waardoor ik voor mijn gevoel alleen sowieso zou verdwalen.

Gelukkig hebben we Jehan, die weet de weg!
Zo heeft zij ons de weggewezen naar het Oprah House en naar de Harbour Bridge.
We hebben hier lekker wat gedronken in het zonnetje. Het is hier qua temperatuur nog niet erg warm, rond de 20 graden, maar de zon brand ontzettend. Dit komt door een gat in de ozonlaag.
Verder hebben we voornamelijk de stad bekeken en in het park gezeten. Maandag ochtend moesten we uit ons ''luxe hostel''. We zijn naar BONDI beach gegaan met de bus.
Ons hostel was een stuk minder luxe maar had wel uitzicht op zee. We sliepen met z'n vieren op een kamer en nog een franse jongen. Later kwam er nog een engelse jongen bij.
Doordat het hard waaide konden we niet op het strand liggen vandaar dat we langs de kunst zijn gaan lopen. Het was een mooie route langs de rotsen op. De dag erna was het gelukkig warmer waardoor ik 's ochtends vroeg opstond om naar het strand te gaan.
Heb lekker liggen bakken en had totaal niet in de gaten dat het veel te hard ging. Met als gevolg verbrandde oogleden wie de volgende ochtend helemaal dik waren. En net die dag gignen we naar de blue mountains. Een natuurgebied met hoge rotsen en watervallen.
Heb de hele dag make-uploos rondgelopen met een zonnebril op. Gelukkig boeit dat hier echt helemaal niks en eigenlijk kan ik er vrij goed aanwennen. Het maakt hier niet uit wat je aanhebt en hoe je eruit ziet. Het is wat dat betreft zo relaxed.
De blue mountains waren ontzettend vermoeiend, trap af, trap op en dat terwijl ik nooit sport. Rond half 7 waren we terug in Sydney en zijn we meteen naar de domino's gelopen. 4,95 voor een pizza ja ja lekker goedkoop. Daar zaten we dan in onze joggingsbroek in een zij straatje op de stoep pizza te eten. Het backpackers leven valt eigenlijk niet te omschrijven je moet het gewoon mee maken. Er is weinig tot geen luxe waardoor uiterlijk enz er niet toe doet en je steeds makkelijker word. De kleine dingen ga je daardoor wel meer waarderen, zoals een broodje salami of koud water. Gelukkig ben ik nog met de meiden waardoor we er samen om kunnen lachen. Maandag gaan we op surfkamp!
Ben heel erg benieuwd!!

liefs Jasmijn en groetjes vanuit Sydney!!

wilma

lekker genieten wat een mooie foto's veel plezier gr wilma

Janny Jellema

Haha, Jasmijn... leuk om je verhaal te lezen !
Had je dus toch de fohn en styletang thuis kunnen laten !
xxx mama