Aussietravel.reismee.nl

Eerste weken Thailand!

We zijn alweer bijna twee weken verder sinds mijn vorige blog.

Mijn eerste week ben ik in Bangkok geweest, of te wel de Koh San road.

Wat inhoud dat ik alleen maar ben wezen stappen, heel wat buckets heb weggetikt, wat insecten heb gegeten en daarnaast heel lui ben geweest. Wat een week....

Toen ik aankwam leerde ik twee jongens kennen op het vliegveld. Ik vroeg aan hen of ze een taxi wilden delen en zo bespaarden we allemaal super veel geld. Ze nodigden mij uit om naar hun hotel te komen, een Vd hoogste hotels in Bangkok. Wat een ongelofelijk luxe en mooi hotel. Op de 57e verdieping was een dakterras met een ongelofelijk uitzicht over de stad. Helaas was het ontzettend duur om daar wat te drinken, in het hele hotel overigens. Het was leuk maar ik ben denk ik een echte backpacker geworden want ik wou liever een simpele kroeg in. De rest Vd week heb ik dat ook gedaan. De hele straat bestaat uit leuke barretjes, kei harde muziek, streetfood, illegale id. kaart verkoop en insecten kraampjes.

Maar ik zei meteen dat ga ik dus echt niet doen he! Op de een of andere manier kreeg ik toch het gevoel dat ik wel moest nu ik hier was. Ik kwam Eef weer tegen, die ik ken van Australië, en we gingen stappen. We kwamen Sjoerd uit Zelhem ook weer tegen, super leuk. De volgende dag kwamen twee bekende van Eef naar Bangkok en spraken we met hen af. Naar een paar buckets kwamen we er niet meer onderuit, we moesten een sprinkhaan eten. De smaak is niet vies, krokant en zout, maar het idee gadddverrrr!!

Snel desinfecteren met wat extra wodka en toen ging het wel weer.

Later die week kwam een ander meisje, met wie Eef verder ging reizen. Zij wou het wel proberen maar dan met ons. Oké we bestelden er een paar voor de hele tafel. Helaas waren alle jongens te laf en aten alleen wij het. Deze was nog viezer!! Als je ooit iets wil proberen dan raad ik de maad aan die gaat nog haha. De rest Vd week weinig gedaan doordat we te brak waren. Daarbij wilde ik graag de fietstocht doen maar doordat Ilse dat ook wil wacht ik daarmee tot zij er is.

Daarna ging ik naar Singburi, ruim twee uur rijden vanaf Bangkok.

Hier heb ik mijn vrijwilligerswerk (vww) gedaan. Engelse les geven op een basisschool in verschillende klassen. heeeel vermoeiend want ze kunnen amper Engels, schreeuwen door de klas en luisteren amper. Niet mijn ding dus...

Het was best leuk maar na drie dagen was ik er klaar mee en ben ik niet meer geweest. Ook omdat de lerares de kinderen gewoon slaat met een lineaal. Wil daar helemaal niet aan meewerken.

Vanavond is mijn laatste avond in Koh Tao, een super mooi eiland. Heeeeel relaxt in een hotel verbleven. Te duur maar zo lekker even mijn eigen kamer, een mooi zwembad en direct aan het strand. Ontzettend mooie zonsondergangen bekeken, hele dagen gerelaxed aan het strand en een leuk strandfeest gehad. Samen met Raya! Zo leuk om haar weer te zien. We gaan samen nog vier nachten naar Koh phangan en daarna nemen we weer afscheid. Maar we gaan elkaar zeker zien in NL. Vanavond gaan we naar de pier samen met een Engelse vrouw van 36, een lache wijf zo gek als een deur haha. Moet wat nieuwe shirtjes halen aangezien er een paar verdwenen zijn.. Hoe? Geen idee.. Daarna lekker hapje eten en morgen vroeg met de boot naar Koh phangan. Donderdag is de halfmoon party, een heel bekend feest hier.

En over ruim 2 weken komt Ilse al! Kan niet wachten! Lekker twee weken samen genieten vh mooie Thailand. Samen sluiten we zo mijn reis af. Over iets minder dan 5 weken dus alweer terug in NL. Aan de ene kant zin in maar aan de andere kant bevalt dit leven mij ook heel goed, te goed misschien! Ben soms gewoon een beetje bang dat ik het thuis nu te saai ga vinden..

The travelbug heeft gebeten denk ik zoals ze hier zeggen. Vanaf nu ben ik happily infected denk ik. Maar we zullen het zien hoe het gaat.

Tot snel iedereen! Dikke kus

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!