Aussietravel.reismee.nl

last Ozzy blog; back in Brisbane

Hallo allemaal,


Alweer mijn laatste blog vanuit Australie. Wat is de tijd ontzettend snel gegaan. Eerst was het toch best spannend om zes maanden weg te gaan van huis maar de eerste helft zit er alweer op. Mijn laatste stop van de Oostkus was Cairns. Een grote stad waar ik verbleef in HET party hostel van Cairns; gilligans. Elke avond was er wel iets te doen qua activiteiten en een drankje kan natuurlijk altijd. Ik was nog steeds met de duitse meiden van Mission beach en sliep met hen op de kamer dus dat was wel heel gezellig. Hun kenden al veel mensen en zo gingen we vaak met zijn allen wat drinken. Maandag ging ik met hen een boottrip doen naar het great barrief reef. Zij gingen duiken en ik ging snorkelen waardoor ik hen haast niet zag. Gelukkig ontmoette ik een Nederlands koppel, Magaratha en Wim, hele gezellige friezen! We snorkelden samen en zagen eindelijk een schildpad!!! Heb een heel stuk met de schildpad meegezwommen en gelukkig had Wim een onderwater camera mee en maakte hij foto's van mij. Op zo'n moment moet je eigenlijk wel een go pro hebben,, maja helaas. (over 1,5 week is Wim thuis en stuurt hij mij de foto's door!!)

Die avond kwam Raya aan in Cairns dus gingen we meteen samen stappen. De volgende dag wisselde Raya van hostel en kwam ze bij mij op de kamer. De duitse meiden gingen weg en we kregen nog twee andere nederlandse meiden op onze kamer, dutchiee room!!
Gelukkig vond onze Louis uit Schotland het alleen maar gezellig en we hebben veel samen gelachen.

Woensdags ging ik naar het oudste regenwoud ter wereld, cape tribulation en daintree.
Ik hoopte krokodillen te spotten maar helaas.. Wel heb ik een grote spin gezien en zagen we een mooi uitzicht punt over het regenwoud en de zee. Dat maakt cape tribulation zo bijzonder aangezien een regenwoud normaal nooit zo dichtbij de zee ligt. Aan het einde van de dag zwommen we in een mooi beekje waar bijna nooit toeristen komen. De terugweg stopten we in Port Douglash maar dat was maar een korte stop dus zagen verder weinig van dit dorp. Port Douglash is eigenlijk ook maar een gewoon dorp met veel luxe resorts dus volgens de gids nou niet heel spectaculair. 's Avonds hadden we een room mate dinner date en aten we lekker aziatisch. Daarna gingen Raya en ik (weer) stappen.
Die avond werd Raya ondergespuugd door een aboriginal.. leuk volk btw!

Donderdag hebben we eigenlijk vrij weinig gedaan. We childen wat bij de lagoon en gingen daarna een hostel zoeken voor Raya voor kerst en oud en nieuw, dramaaa!! alles vol...
Uiteindelijk toch wat kunnen vinden waardoor Raya niet op straat hoeft te slapen.
Die avond gingen we op stap met wat Nederlanders en vierden we onze laatste avond samen.

Vrijdag werd ik om 1 uur opgehaald en vertrok in naar het vliegveld. Na twee uur vliegen kwam ik aan in Brisbane. Het voelde toch een beetje als thuiskomen doordat ik daar bijna een maand was geweest. Alles was nog hetzelfde behalve op het feit na dat de domino's nu ook hier geopend was in de stad. Dus ja je weet wel wat ik gegeten heb die avond.

Vandaag wilde ik mijn bankaccount opzeggen maar helaas had ik er niet aangedacht dat het weekend was dus de bank dicht zat. Daarbij had ik een min saldo van 70 ct. waardoor ik het land zou moeten verlaten met een ''schuld''. De paniek brak uit maar gelukkig gaf Peter Pan mij de tip om naar het dorpje verderop te gaan en om daar geld te storten op mijn account. Zo gezegd zo gedaan...fjieuw

Morgen is mijn laatste dag hier, ga ik waarschijnlijk weer ouderwets na de lagoon & neem ik afscheid van Australie. Een land waar ik veel gezien en meegemaakt hebt maar het belangrijkste waren toch wel de mensen die ik ontmoet heb!

Nu ik de reisziekte te pakken heb, kan ik niet wachten om naar Bali te gaan (& de rest).
Weer een nieuw land, nieuwe culturen en mijn familie weer even zien. Stiekem ook wel zin in een beetje luxe, een hotel ipv. een hostel, en goed eten ipv. noodles.

Alvast fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Lots of loveeeee

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!